Publicaties

   

PUBLICATIES en ARTIKELEN

Haanstra, F., Dieleman, C., van Hoek, E., Reus, L. & Schönau, D. (2022). Wat werkt in kunstzinnige oriëntatie? Amsterdam, NL: Lectoraat Kunsteducatie, Amsterdamse Hogeschool voor de Kunsten. https://www.ahk.nl/onderzoek/research-profile/publicaties/publicatie/wat-werkt-in-kunstzinnige-orientatie/

Hoek, E. van (2022) Met muziek kun je ze weer AAN zetten in Kunstzone, 2022 (04), pg 36-39

Hoek, E. van & Bremmer, M. (2020) Eén plus één is meer, Pabo en kunstvakstudenten leren met en van elkaar als Teamplayers in Kunstzone, 2020 (05), pg. 20-23

Bremmer, M. & van Hoek, E. (2020). Teamplayers: 4CO-teaching in arts education in primary education. International Journal of Education & the Arts, 21(9). Retrieved from http://doi.org/10.26209/ijea21n9 http://www.ijea.org/v21n9/v21n9.pdf

Hoek, E. van, Herfs, J. (2019) Joined hands delivering more music in the classroom. Co-teaching in the Aslan Music Talent Express Program (Bijdrage aan de MERYC Conference 2019, Gent, Belgie 26 – 30.3.2019). https://meryc2019.wixsite.com/meryc2019/proceedingsmeryc19

Hoek, E. van (2018). Teamplayers. Co-teaching in het kunstonderwijs in het primair onderwijs. Amsterdam: Mocca. ISBN 978-90-828951-0-0  https://mocca.amsterdam/wp-content/uploads/2018/09/Mocca-Teamplayers-ahk-compleet.pdf

Hoek, E. van, Herfs, J. (2017) Met meer handen in de klas meer muziek. Amsterdam: AHK. Lectoraat Kunsteducatie. ISBN 978-90-71681-34-9
https://www.ahk.nl/lectoraten/educatie/publicaties/met-meer-handen-in-de-klas-meer-muziek/

Hoek, E van (2017). Bandcheck. In Kunstzone nr. 4 Juli 2017. (pg. 6-8)
Bandcheck artikel in Kunstzone juli 2017

Hoek, E. van (2016). Evalueren volgens het CIPP-model. In Cultuur + Educatie nr. 46 (pg. 41-56)

Hoek, E. van (2016). De muzikale thuiskunst van scholieren. In ‘Thuiskunst’ Onderzoeken naar informele kunstactiviteiten in relatie tot formele kunsteducatie. Amsterdam: Amsterdamse Hogeschool voor de kunsten. (pg. 19-25)
https://www.ahk.nl/lectoraten/educatie/publicaties/thuiskunst/

Hoek, E. van (2016). Bewogen muziek. Onderzoek naar een kunstproject voor ouderen vanuit muziek, spel en beweging. Santpoort-Noord: Stichting Muzisch Spoor. ISBN 978-90-825294-0-1
via: http://www.muzischspoor.nl

Hoek, E. Van (2014). Een beoordelingsinstrument voor muzikale interactie. In ‘Beoordelen in kunstvakken: instrumenten en onderzoek’, diverse auteurs. Amsterdamse Hogeschool voor de Kunsten (pg. 25-38)
http://www.ahk.nl/lectoraten/educatie/publicaties/beoordelen-in-kunstvakken-instrumenten-en-onderzoek/

Herfs, J. en Hoek, E. van (2013). Muziekles is anders. Amsterdamse Hogeschool voor de Kunsten
http://issuu.com/kunsthogeschool/docs/ahk_muziekeducatie_binnenwerkdefweb/1?e=2008942/5724587

Herfs, J. en Hoek, E. van (2012). Pilot Muziekeducatie in het basisonderwijs. Amsterdam: Gemeente Amsterdam Dienst Maatschappelijke Ontwikkeling en lectoraat Kunst- en cultuureducatie.
http://www.ahk.nl/fileadmin/download/ahk/Lectoraten/Kunst-_en_cultuureducatie/Pilot_Muziekeducatie_in_het_basisonderwijs_def_JH.pdf

Vervoorn, A., Bremmer, M., Hoek, van E., Schopman, E. (2011) Onderzoek naar muziek in het voortgezet onderwijs. Amsterdam: Amsterdamse Hogeschool voor de Kunsten. Lectoraat Kunst- en cultuureducatie.
http://www.ahk.nl/fileadmin/download/ahk/Lectoraten/Kunst-_en_cultuureducatie/AHK-Lectoraat-Muziek-def_web.pdf

Hoek, E. Van, Lutke, S. Nieuwmeijer, C. (2011). A child’s greatest achievements are possible in play, Lev Vygotsky, Mind in Society. Een onderzoek naar de rol van vrij muzikaal spel als uitgangspunt voor een muziekeducatieve aanpak voor kleuters.
http://www.toevalgezocht.nl/downloads/jonggeleerd.pdf

Hoek, E. van, Lutke, S., Nieuwmeijer, C. (2011) ‘Bend the Twig and bend the Tree’. Proceedings 5th Conference of MERYC 2011, Published by Helsinki Metropolia University of Applied Sciences .

Hoek, E. van. (2010) ‘De muzikale thuiskunst van scholieren. (Master scriptie) Master kunsteducatie AHK https://issuu.com/kunsteducatie_ahk/docs/muzikale_thuiskunst_v._hoek_praktij